På arbetslöshetsfronten intet nytt.

Den som väntar på ett händelserikt och spännande inlägg i denna blogg just nu, väntar dessvärre förgäves. Jag skulle kunna ljuga ihop något fantastiskt ty jag har fantasin, men det skulle inte kännas så genuint. Framför allt skulle jag få så otroligt mycket att leva upp till, så vi håller det såhär. Sanningsenligt och tråkigt, it is then.

Här kommer en bildkavalkad post-examen:



Jag är stolt, mycket stolt över mitt fejkdiplom.


Mina biologiska föräldrar kunde dessvärre inte närvara, varpå mina adoptivföräldrar Mappa och Pamma ställde upp istället. Här posar de glatt för kameran och ni ser att jag ärvt mina good looks från dem båda.


Här ville jag mest visa min sjukt snygga klänning på examensmiddagen. Resultat: Bloggens första posebilder! (men definitivt inte de sista...!)


Blommor från mina föräldrar samt Tomas föräldrar. De förgyllde vardagsrummet i mer än en vecka! Man borde unna sig snittblommor oftare.


Nu följer aktuell lägesrapport över mitt glamourösa hemmafruliv:


Klart maten ska stå på bordet när mannen kommer hem. Idag blev det något så kulinariskt som hemmagjorda färdigköpta
KROPPKAKOR. Vill för övrigt ta tillfället i akt och säga att jag gillar kroppkakor så grymt mycket mer än palt. Förlåt. Men jag kan inte hjälpa't! Undantaget skulle isåfall vara Åsas/Hans/Elsys nygjorda palt. Men i striden mellan nygjord palt eller kroppkaka, bär jag sörlänningarnas uniform. Sorry.



Helt oduglig som hemmafru är jag dock inte, här är bild från mitt bidrag till kvällens fika med Jo-Hanna, Emma och Josefine: Tigerungemuffins med chokladfrosting. Dom é grrrrrreat!


Imorgon tänkte jag städa, baka och gå på IKSU. Klassisk arbetslöshetsdag, med undantag för att jag faktiskt tänkte gå upp någorlunda tidigt istället för halv ett att sova bort halva dagen. Helgen kommer att spenderas i Piteå, vilket blir chillidill.

Jag tackar ödmjukt de som orkade läsa detta inlägg, roligare än så blir det inte för tillfället. Förlåt.

Ha det kalasbralla alla!





Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fantasmiskt fin bild på dina föräldrar. Nu vill jag uppmuntra till ett bakbloggsinlägg med receptet på dina delikata muffins!

2011-02-04 @ 10:56:10
Postat av: Jenny

Äntligen har din blogg vaknat till liv igen :D



Vi borde fara till iksu tillsammans någon gång :) Jag letar efter en ny träningskompis (Simon är inte så peppad på aerobic... jag fattar inte varför?) och dessutom är jag sugen på att testa zumba, fast jag är för feg för att göra det själv ;) KjAmIzzzzAAAr!

2011-02-04 @ 11:22:20
URL: http://jennymarklund.blogspot.com
Postat av: Mariana

Åh vad roligt med en blogg att läsa. Kakorna såg dödligt goda ut!

2011-02-08 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0